januari 2019

Trainingsprincipe overload

Trainingsprincipe 1. Overload Zoals beloofd in mijn eerdere blog over trainingsprincipes zal ik de verschillende trainingsprincipes een voor een voor jullie toelichten. In deze blog ga ik jullie uitleggen wat wordt bedoeld met overload en hoe je overload kan creëren in je eigen trainingen. Goed, overload dus. Wat betekent dit nu eigenlijk? Nou dat is eigenlijk vrij simpel, overload betekent niets anders dan een zwaardere prikkel toedienen dan gewend aan je spieren, bij krachttraining, of… Lees verder »Trainingsprincipe overload

Trainingsprincipes, welke zijn er en wat betekenen ze

Trainingsprincipes, welke zijn er en wat betekenen ze Vakjargon is toch iets wat alleen in de zakenwereld gebruikt wordt? Dat zou je wel denken, maar niets is minder waar. Als beginnend fitnesser word je regelmatig geconfronteerd met allerlei moeilijke termen waarvan je geen idee hebt wat ze nu precies betekenen. Tot overmaat van ramp vind je vervolgens tijdens het googelen ook nog eens een hoop tegenstrijdige artikelen over deze termen. Ik wil jou de komende… Lees verder »Trainingsprincipes, welke zijn er en wat betekenen ze

Mythe ontkracht: De Vetverbrandingszone

Mythe ontkracht: De Vetverbrandingszone Als je wilt afvallen dan is het beter om op een rustig tempo en een lage intensiteit te bewegen. Op deze manier verbrand je namelijk meer vet dan tijdens een intensieve workout. Dit is iets wat je vaak voorbij ziet komen en wat door veel zelfbenoemde “afvalgoeroe’s” en “fitcoaches” wordt gepredikt. Wie van jullie heeft dit al vaak gehoord? En wie van jullie heeft z’n beweegpatroon hierop aangepast om af te… Lees verder »Mythe ontkracht: De Vetverbrandingszone