De 3 beste oefeningen tegen kipfilets onder je armen

De zomer kruipt inmiddels steeds een stukje dichterbij en daarom heb ik weer 3 nieuwe oefeningen om zomerfit te worden. Deze keer pakken we de welbekende kipfiletjes aan de onderkant van de bovenarmen aan. Ga met de volgende 3 oefeningen aan de slag en jouw kipfiletjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.

1.       Dips

Ga op het puntje van de bank of op een stoel zitten die niet wegschuift. Zet je handen naast je heupen op de bank met je vingers naar voren wijzend. Houdt je voeten recht op de grond en je knieën in een hoek van 90 graden, alsof je gewoon op de bank zit eigenlijk. Duw jezelf dan vanuit je armen omhoog en breng je billen tot net voor de bank. Zak dan weer door je armen, recht langs de bank naar beneden en duw je vervolgens weer omhoog. Herhaal deze oefening totdat je dit 20 keer hebt gedaan.

2.       Triceps extension

Pak voor deze oefening een waterfles van 1,5 of 2 liter. Ga zitten op het puntje van een stoel of de bank en zorg dat je wat ruimte achter je rug hebt. Houdt je rug recht en je schouders in neutrale stand. Pak met 2 handen de waterfles vast en til deze dan voor je langs eerst boven je hoofd en vervolgens laat je de waterfles achter je hoofd zakken, zorg ervoor dat je ellebogen bij het naar beneden zakken omhoog wijzen. Til de waterfles dan weer omhoog en laat hem vervolgens voor je hoofd weer naar beneden zakken. Herhaal deze oefening totdat je dit 20 keer hebt gedaan.

3.       Double triceps kickback

Pak voor deze oefening 2 kleine waterflessen van 200-500 ml. Ga stevig staan met je voeten op heup breedte en de waterflessen in beide handen met de handpalmen naar je lichaam toe. Buig dan voorover met een rechte rug totdat je rug ongeveer in een rechte lijn is met de vloer. Je benen houdt je licht gebogen. Laat je armen recht naar beneden hangen en trek ze dan tegelijkertijd naar achteren. Laat ze vervolgens weet beheerst terugkomen in de beginpositie. Herhaal deze oefening totdat je dit 20 keer gedaan hebt.

Doe van elke oefening 20 herhalingen en doe dit 4 rondjes. Als je dit de komende weken elke dag herhaalt dan hoef jij je zeker weten geen zorgen meer te maken over flabberende kipfiletjes in je shirtje met korte mouwen. Laat de zomer maar komen!

Word nu member en ontvang exclusieve kortingen, acties en nog veel meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.