De 3 beste oefeningen voor een strakke buik

Hallo allemaal dames! Zoals jullie weten staat de zomer weer voor de deur en daarmee ook het flaneren over het strand en de boulevard. Vorige week gaf ik jullie al 3 oefeningen om straks met mooie ronde billen te flaneren, maar ook een strakke buik is iets waar veel van jullie om vroegen. Om jullie een beetje op weg te helpen heb ik 3 oefeningen voor jullie die jullie thuis kunnen doen. Dit zijn de volgende

1.       Straight leg lift

Ga op de grond liggen op je rug en zorg dat er geen holling in de onderrug is. Leg je handen onder je billen voor extra steun. Til dan je benen in een rechte lijn de lucht in, je rug blijft op de grond. Laat je benen dan weer zakken tot net boven de grond, ze raken de grond niet! Probeer tijdens deze oefeningen je benen zo hoog mogen in de lucht te tillen en zo gestrekt mogelijk te houden. Hou je nek plat op de grond in lijn met je rug, zodat je geen last van je nek krijgt. Als je de oefening voelt in je buikspieren dan doe je hem goed.  Herhaal totdat je dit 20 keer hebt gedaan.

2.       V-sit met twist

Ga zitten op de grond en buig je knieën. Til dan je voeten tot net boven de grond en hang iets naar achteren met je romp. Je lichaam komt als het ware in een soort V-vorm. Je blijft op deze manier zitten en je voeten raken de grond tijdens de gehele oefening niet. Draai dan vanuit je romp opzij en tik met je handen de vloer schuin achter je. Draai vervolgens weer terug en herhaal aan de andere kant.  Zorg ervoor dat je geen extreme holling of bolling in je rug hebt, want dan krijg je last van je rug. Hang dus wel naar achteren, maar met een rechte rug. Herhaal totdat je dit 20 keer hebt gedaan.

3.       Zagen

Ga op de grond liggen op je rug en zorg dat er geen holling in de onderrug is. Leg je handen onder je billen voor extra steun. Til benen iets van de grond af en kruis ze dan over elkaar heen. Eerst links over rechts, dan weer open en dan rechts over links. Tijdens deze oefeningen houd je jouw benen zo gestrekt mogelijk en je benen raken de grond niet. Hou je nek plat op de grond in lijn met je rug, zodat je geen last van je nek krijgt. Als je de oefening voelt in je buikspieren dan doe je hem goed.  Herhaal totdat je dit 20 keer hebt gedaan.

Doe van elke oefening 20 herhalingen en doe dit 4 rondjes. Als je dit de komende weken elke dag herhaalt dan ben jij de queen of the beach komende zomer!

Word nu member en ontvang exclusieve kortingen, acties en nog veel meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.