3 ideeën voor een gezonde borrelplank

Heerlijk toch, af en toe even op de bank of in de tuin met een borrelplankje? Alleen het is zo jammer dat deze vaak uit ongezonde, calorierijke snacks bestaat. Maar dat kan ook anders! Vandaag geef ik je 3 ideeën voor een gezondere borrelplank.

  1. Vervang de toastjes eens door dik gesneden plakken komkommer. Beleg deze met salades of groentespreads zoals hummus.
  2. Maak zelf de toastsalades zoals een lekkere zelfgemaakte tonijnsalade. Geen idee hoe je dit moet maken? Hier vind je het recept.
  3. Haal in plaats van borrelnoten eens ongebrande- en ongezouten noten op de markt of bij de kaasboer. Brand deze thuis even kort aan in een koekenpan met zonnebloem- of koolzaadolie en kruiden naar keuze. Let op: Noten zijn natuurlijk wel caloriebommetjes, dus eet er niet te veel voor.

Nou jij kan vanaf nu heerlijk genieten van een borrelplank, zonder dat het gelijk een behoorlijke hap uit je caloriebudget neemt. Eet smakelijk!

Word nu member en ontvang exclusieve kortingen, acties en nog veel meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.