Hoe vervang je gemakkelijk jouw stukje vlees?

Een voedingspatroon zonder vlees, je hoort het steeds vaker en dat is ook heel goed nieuws. Vlees eten is namelijk niet zo goed voor het milieu en te veel vlees eten is ook niet goed voor de gezondheid. Nu hoef je niet perse al het vlees uit je eetpatroon te verbannen, maar zo nu en dan je stukje vlees vervangen door iets anders is zeker een goed idee.

Wij Nederlanders zijn echte vleeseters. We eten vlees op de boterham, vlees bij de avondmaaltijd en ook vlees als borrelhapje. Een beetje minder kan dus best, maar hoe dan? Als je gewend bent om altijd maaltijden klaar te maken met vlees dan kan ik mij voorstellen dat je wat inspiratie nodig hebt om dit te vervangen. In deze blog geef ik je een aantal alternatieven die je eens zou kunnen uitproberen.

De volgende alternatieven staan ongeveer gelijk aan 1 stukje vlees van 100 gram.

  • 2 eieren
  • 100 gram (vette) vis
  • 100 gram vleesvervanger zoals tofu of een vegetarische hamburger
  • 135 gram peulvruchten
  • 25 gram noten

Als jij jouw stukje vlees eens vervangt door bovenstaande alternatieven dan kom je al een heel eind. En zoals je ziet zijn er genoeg mogelijkheden om uit te kiezen.

Nu ben ik nog even benieuwd. Vervang jij ook wel eens jouw stukje vlees?

Word nu member en ontvang exclusieve acties, kortingen en nog veel meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.