In 4 stappen het perfecte voedingsschema

Super leuk hoor zo’n gezonde levensstijl, maar waar begin je nu in godsnaam met het maken van zo’n voedingsschema. Het is al lastig genoeg om steeds te bedenken wat je ’s avonds moet eten. Hé ik begrijp je volkomen, maar don’t worry, want ik ga je helpen. Het hoeft namelijk helemaal niet zo moeilijk te zijn. Je hebt slechts 4 stappen nodig om een perfect voedingsschema te maken en ja ook jij kan dit.

  1. Bereken je caloriebudget
    1. Dit kan hier 
  2. Begin met het indelen van je 3 hoofdmaaltijden
    1. Kijk naar de minimale hoeveelheid groenten, fruit, granen, vlees/vis/vervanger in de schijf van 5
    2. Voeg hieraan dingen toe die de gerechten lekkerder maken en binnen je caloriebudget passen
  3. Bereken je resterende calorieën binnen je caloriebudget
  4. Deel dan je tussendoortjes in
    1. Kijk van welke producten en voedingsstoffen je nog tekort komt die dag
    2. Kies producten op basis van voedingswaarden en caloriedichtheid
    3. Kies bij voorkeur voor producten met de beste voedingswaarden en verzadigingsgraad. Als je behoefte hebt aan een minder gezondere keuze kan dit ook, mits dit in je caloriebudget past!
       

Als jij deze 4 stappen volgt dan kom jij sowieso tot het perfecte voedingsschema! Heb je toch nog wat hulp nodig? Laat het mij weten en dan kunnen we bespreken hoe ik je verder kan helpen.

 

Word nu member en ontvang exclusieve kortingen, acties en nog veel meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.