Mealpreppen in 3 stappen

Oké we weten allemaal dat gezond eten volhouden niet altijd even makkelijk is. Dit heeft voornamelijk te maken met het gemak waarmee je ongezonde voedingsmiddelen kan bemachtigen en alle verleidingen die continu op ons afkomen. Zeker als we al een beetje moe zijn of een super drukke dag hebben, is het lastig om je soms nog te zetten tot het bereiden van een gezonde maaltijd. Een uitkomst hiervoor is mealpreppen. Op deze manier heb je je gezonde prakkie al zo goed als klaar wanneer het op de moeilijke momenten aankomt. Maar hoe pak je dit nou aan? Je kan dit super uitgebreid en moeilijk maken, maar je kan ook gewoon simpel beginnen. Met de volgende 3 stappen maak je het jezelf al een heel stuk makkelijker.

1.       Bepaal je lastige momenten

Ga niet gelijk beginnen met het preppen van elke maaltijd die je kan bedenken. Deze verandering heeft een te grote impact op je dagelijkse leven en is daardoor moeilijker vol te houden. Kies ervoor om klein te beginnen en kies slim, met de momenten waarop je het lastig vindt om je aan je gezonde plan te houden. Als jij bijvoorbeeld weet dat je het ’s avonds lastig vindt om gezond te eten, omdat je moe bent van je werkdag, kies dan dit moment om mee te beginnen.

2.       Boodschappen

Kies voor jezelf 1 moment (of 2) per week waarop je boodschappen doet. Op deze manier wordt je gedwongen om na te denken wat je de komende dagen gaat eten en daarvoor een boodschappenlijst te maken. Kies voor gerechten die je (deels) vooraf kan bereiden. Maak je lijstje, ga naar de winkel en koop echt alleen de dingen die je op je lijstje hebt staan. Wat je niet in huis hebt kan je ook niet op eten.

3.       Kook en bewaar

Kies 1 moment waarop je de tijd hebt om je alvast voor te bereiden op de komende dagen. Snijd dan alvast de groenten en leg deze in portieverpakkingen in de koelkast of vriezer. Kook alvast je aardappelen, rijst of pasta. Let op dit is niet lekker om in te vriezen, dus kook dit voor een beperkt aantal dagen. De meeste soorten vlees en vis, maar bijvoorbeeld ook tofu kan je alvast klaarmaken en ook bewaren in de koelkast. Als het moment is aangebroken dat je jouw maaltijd wilt nuttigen hoef je hem nu alleen nog maar kort te koken of warm te maken. Je bent dan in minder dan 10 minuten klaar, dus geen excuus om het niet te doen. Een maaltijd uitkiezen op thuisbezorgd duurt langer!

 

Zo, nu weet je precies hoe je dat mealpreppen moet aanpakken. Je hoeft er nu alleen nog mee aan de slag te gaan!

Word nu member en ontvang exclusieve kortingen, acties en nog veel meer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.